Tuesday, May 3, 2011

Penawar Sakit Gigi...


Biasa atau kadang2 sakit gigi datang 'menyerang' menjadikan hidup rasa tidak keruan..kalau boleh nak hilangkan barang sesaat..boleh ke??..joom cuba yang ini..mungkin ianya serasi pada anda..

Caranya: Gunakan bahan2 seperti cengkih, bunga lawang, asam gelugur, halia dan lada yang ditumbuk halus. Gunakan bahan2 ini untuk dimasukkan ke dalam gigi anda yang berlubang. Dalam beberapa ketika, kesakitannya akan berkurangan dan lama kelamaan akan hilang..

Apa2pun mencegah gigi berlubang dengan menjaga ianya sebaik mungkin adalah lebih baik agar ia tidak rosak dan menyusahkan diri sendiri kan?..tengok model saya..,gigi cantik dan bersinar..ahaaa..

Petua diatas biasa diamalkan oleh orang2 tua dan tuan guru yg mengajar Quran (waktu kecik2 dulu) saya suka mengamalkan dengan menggigit bunga cengkih utuk elak daripada mengantuk..biasa beliau amalkan jika masih ramai lagi pelajar berderet menunggu giliran utk mengaji dengan beliau. Orang2 dulu lebih menghargai bahan alami dan asli utk manfaat diri..mengapa tidak kita??..joom mulakan..!

No comments: